top of page
-
Må man være medlem av en takstorganiasjon for å utarbeide rapporter?Nei. Det er ingen krav til en slik ordning. Som bruker i Smarttakst er du kvalifisert om du har relevant bakgrunn som byggmester, bygningsingeniør, takstmann eller lignende.
-
Hvordan kan jeg benytte meg av Smarttakst appen?Smarttakst fungerer på alle telefoner og nettbrett som bruker Android. På Apple sine produkter kan du bruke enten iPad eller Macbook dersom du har M1 eller nyere.
-
Kan man være flere takstmenn på samme bruker?Nei. Det er viktig at hver takstmann har egen bruker da rapporten vil være signert av hver enkelt.
-
Har dere en chat/gruppe der man kan spørre om råd og hjelp om oppdrag?Ja. Vi har en egen lukket brukergruppe for våre smarttakst-brukere på facebook der vi deler kunnskap og info om app og brukerstøtte. Gruppen heter Smarttakst Fagprat.
-
Er Smarttakst også webbasert, slik at man kan jobbe fra pc?I tillegg til appen får du tilgang til et web-basert grensesnitt hvor du kan redigere rapportene dine. I denne grensesnittet har du også tilgang til en samhandlingsplattform som kan brukes for deling av informasjon og rapport mellom takstmann, megler og sluttkunde.
-
Hvilke rapporter kan jeg opprette i Smarttakst?I Smarttakst kan du opprette: Tilstandsrapporter ved boligsalg (Ny rapport for 2022), verditakst (enkel), skadetakst, standardbeskrivelse og reklamasjon.
-
Hvilke andre rapporter blir tilgjengelig i Smarttakst?Vi jobber kontinuerlig med nye rapporter og setter stor pris på innspill til nye rapporter.
-
Hvor ofte får man faktura fra Smarttakst?Etter man har registrert betalingskort trekkes man en gang i måneden. Skal man betale for flere takstmenn via f.eks EHF ta kontakt med oss på post@smarttakst.no.
-
Hva koster det å bruke Smarttakst?Det koster 190,- per klikk for Klikk. Det koster 2490,- for Smarttakst Basic, som gir deg 20 rapporter per mnd. Trenger du flere rapporter enn det anbefaler vi Smarttakst Pro som koster 3990,- og har ubegrenset bruk. Prisene er eks mva.
-
Er rapportene som utarbeides i Smarttakst forsikret?Nei! Som bruker av Smarttakst er det hver enkelt bedrift/bruker som må tegne egen ansvarsforsikring. Dette kan gjøres i de fleste forsikringsselskap.
-
Jeg har problemer med appen. Hva gjør jeg?Alle spørsmål vedrørende support om appen gjøres via vår Facebook gruppe, supportknappen i appen, ved å sende mail til support@smarttakst.no, eller ved å ringe oss på 91006383. Alle spørsmål blir besvart så snart en saksbehandler er ledig.
-
Hvordan fyller jeg ut rapporter i Smarttakst?Se video på facebooksiden Smarttakst Fagprat eller ta kontakt på support@smarttakst.no
-
Jeg opplever att appen henger/krasjerSjekk om du har oppdatert til siste versjon av appen og at du har siste versjon av iOS eller Android installert på nettbrettet ditt. Dersom du har gjort det og fortsatt opplever problemer ta kontakt med oss på support@smarttakst.no.
bottom of page